No.

Írásbeli kritika (recenzió) by L: A kommentezés szabadsága és intelligenciája

Egy hosszabb terjedelmű mű arról a manapság is égető problémáról, amit egy-két túlképzett kommentelő hajt végre néhanap.

 Az intelligencia nem csakis és kizárólag a megszerzett tudásra vonatkozik. vonatkozik ez a viselkedésre is. A kultúra egy fajtája az intelligenciának. A kultúrált ember intelligens. Azaz, nem veszíti el a fejét, és mindent normális, ésszerű keretek között próbál megbeszélni, kompromisszumkeresés miatt.

És van az unintelligencia. Mármint az, hogy valakibe belekötünk egy olyan dolog miatt, amiről nem tehet. Itt a kiejtésről lévén szó:

Milyen fos angol ez? Hogy lehet így beszélni?
NÁTINK ED ÓL EGEN
SPEECHSUCK!

Mivel kedves thefloorfilla fedőnevű felhasználó tökéletesen beszélne, illetve ejtene ki bizonyos szavakat. V kolléga nem tehet a kiejtéséről, lévén, hogy Baranyában az angolszász népcsoportoknak még írmagja sincs, ő meg külföldön nem járhatott, míg a kedves kritikus biztos, hogy elsajátíthatta ezeket. Válaszoltam is neki azonnal a sajátságos stílusomban:

Én téged is meghallgatnálak amúgy, ha már jobban tudsz angolul. Mutasd meg, hogy kell angolul beszélni, bár szerintem amelyik kutya ugat nem harap, és ha megértik az angolok, akkor meg miért kell ugatni?

Ez csupán érdeklődés. Arra voltam kíváncsi: szerinte hogy kell angolul beszélni. Mutassa meg, és én elhiszem, akkor jogos a kritika. Így viszont alaptalan, jogtalan, értelmetlen. De természetesen gyerekes viselkedését megcsillogtatta, válaszolt is, szerinte vicces, ámde annál cikibb módon:

Lehet hogy kutyaugatással kelsz, kutyaugatással ébredsz, és már fáj, de ha drámai bariton hangon el tudod énekelni a télapót remekül, akkor ne NES játékokat nyüstölj a gépnél, hanem menj el Megasztárba vagy együttesbe tenorozni.
Bár annak, aki nem meri bevállalni az arcát, csak a hangját, annak nem könnyű.

És erre a válasz:

A Megasztár színvonala a béka feneke alatt van, hiába könyörögték vissza Pressert, és mint látod én már régóta nem tettem fel videót. Illetve te a hangodat sem mered bevállalni, neked még nehezebb lehet a dolgod. De mindegy, ha neked az a jó, hogy visszaugatsz, ám legyen, de őszintén szólva leszarom bármivel is próbálsz sértegetni.

Véleményem szerint azért válaszolt nekem, és V-nek nem, mert észrevette, hogy V szarik rá magasból. Én bevallom, szeretek értelmes emberekkel vitatkozni. De az, hogy úgy ugat be valamit, hogy az égvilágon semmi alapja nincs, az több, mint vérlázító.

Nem sértegettelek. Csak nem szeretem ha valaki közmondásokkal példálózik. Ha szeretsz videókat csinálni, akkor csináld, én zenéket csinálok, többek közt remixeket de tavaly például a game over song-ot poénnak megcsináltam a RPCJ-nak, de szintetizátoron, valamint zongorán is játszom, leírtam hátha érdekel. Majd felrakok egy rövid elemzést angolul, aztán döntsd el hogy mennyire jó az én angolom. Szevasz.

Azóta is készíti az angol nyelvű videót, de egy-két rövid filmkritikát tett fel. Ezek közül az egyiket leszedte a Sony Pictures. Rövidek, nem is rosszak, bevállalta a hangját, de gyakorolni kell még a szereplést, mert itt-ott még bakizik.

Egyébként én 12-13 éve zongorázom/orgonálok, kórusban 6 éve énekelek, illetve pár(jelölt)em pedig 10-12 éve hegedül. Szóval ne tessék engem zenéből kioktatni! Erről később még úgyis lesz szó.

A zenéid kurvaszarok, de azért folytasd! Mindig nevetek a zenei kutymulásaidon, még jó hogy nem veszed komolyan. Szerintem-et ne csinálj többet, ne égesd a hazát, de RETROCRAZE az az isten! Így tovább!

A zenékhez nekem is van közöm, csak úgy, mint egy-két külföldi DJ-nek is. A  Freestailo remixünk kikerült egy kazahsztáni weboldalra, és  a Bebe TV remix is tetszik mindenkinek, a basszus is tökéletesre sikerült. Tudod, ez egy ún. kvart (vagy kvint) párhuzamos basszus, ami a trance zenéknél gyakori, ezért tűnhet disszonánsnak. Sőt, ez az összes hardstyle stílusúnál is előfordul. A hangszerelés is jó, és a Walkman-Beams of light című szám feldolgozása az eredeti előadónak tetszik, és a legjobb remixnek tartja. Szóval erről ennyit. De ennek a dijalunak tudathasadása van, mert egy másik accountról ezt írja:

Szerintem is szarok, bárcsak ne lennének :) De hát ő tudja... Hallgad meg a Crazybus zenejét, tanulhatnál tölük. Nem minden videója szar, ahol nem ő beszél az jo! XD Hajra Visor!!!

Ez kisszotyola8989 hozzászólása. És jött erre a válaszom:

Azt nem értem, hogy akkor a csíragyerek (dijalu) mi a rákért favoritolta a Future Dreamet? De az ilyeneknek csak a pofája nagy, azt sem tudja, mennyire nehéz ezeket bekottázni. A másik nyomorék (kisszozyola8989) is bizonyítson az előző haverjával együtt. Tipikusan az ok nélkül szarozó kommentek iskolapéldája, amiket Rossz PC Juniorról bannolni szoktak...

Ezt nem tartom szükségesnek magyarázni. Jött rá a reflektálás:

Én őszinte voltam. Lehet a többi kis csicska aszonygya tökjó, közbe meg se hallgatja, nem érdekli, nem ért hozzá. Béke van lacfröccs87, fröccsel teli szép dákóslukit vájszerral!

És a skizofrén haverja is írt:

Vájszar, nem vájszer, te iidiótah :X

Illetve én is írtam:

Oké. Én is értek hozzá, mert elég régóta foglalkozom zenével. Néha igaz, hogy disszonáns a basszus, de az újabbaknál ez már nem érezhető. Illetve ezt a szlenget nem értem, bár nem is akarom...

Ja, hogy két accounttal tolod, ejj, ejj...

És erre jött egy igen sértő válasz:

nem thutthad, itt mindenki khettővhe nyomjahhh!!! XD Akarni a vécén kell, nemthuttad?

Rendkívül illetlen dolog sértegetni a másik ember beszédét. Bár én nem szoktam kh és th-ket mondani, de vérlázító, és válaszoltam is ezt:

Bizonyos intelligenciaszint alatt nem állok le vitatkozni. Így most is azt teszem. Még olvass el egy-két könyvet, hogy okosabb légy, mert így semmire nem viszed az életben. Ezt nekem elhiheted. Na légy boldog, pápá! :)

Szerintem jogos volt. És jött a semmiből a thefloorfilla: (Akinek, hozzáteszem: A Final Conflict Lento Violento változata tetszett... - V)

Ez aztán az intelligenciaszint. Bocs

Ez a Baromkodás Forever 16. című, szórakoztató célú videóm alá írta kommentben. Én írtam rá üzenetet, amit töröltem azóta. De a válasz már személyes üzenetben érkezett. Mivel a fikaoldalak is kirakják ezeket az értelmes üzeneteket, én is közzéteszem:

Azért mondtam, mert kioktattad a haverom, milyen intelligens. Többre néznélek, ha valami értelmes videót is feltöltenél. Én vagyok gyerekes? Mert te aztán felnőtt vagy, nagyon látszik...
bunkósbottal ütném szét a fejed te szerencsétlen hogy miket beszélsz... A kurva anyádat!

Ebből látszik, hogy a tisztelt kommentelő mennyire gyerekesen, és unintelligensen viselkedik. A bunkós bottal verném szét a fejed, és a kurva anyádat már perdöntő bizonyíték arra nézve: az illető nem rendelkezik kellő kulturális intelligenciával. Lehet ,tök értelmes, és jó ember, de az interneten, ahol arc és név nélkül lehet bárkit mocskolni, ott előjön az ilyen emberek személyiségének az agresszívebb aspektusa, amit a valós életben rejteget. Egyébként a Btk. az életveszélyt okozó testi sértéssel való közvetlen fenyegetést is úgy bünteti, mintha megtörtént volna (mivel sikeresen levizsgáztam "Jogi Ismeretek" c. tárgyból tavaly, tanultam egy fél évig ilyeneket). A büntetési tételek után nyugodtan utána lehet járni, de 10 évnél kezdődik szerintem (én nem jártam utána).

Én tettem fel értelmes, és kritikai videókat (gondolok itt a blogelemzésre), és itt recenziókat is publikálok, amik az értelmiségi munkához tartoznak.

Az illetőt leblokkoltam, mivel nem vagyok kíváncsi a további mocskolódásaira és fenyegetéseire.

Én intelligensebbnek tartottam, de úgy látom, hogy lehet okos ember, de a viselkedési intelligenciája elég alacsony szinten van.

De nem akarok vele háborúzni: legyen béke. Csak az igazsághoz ezek a dolgok is hozzátartoznak.

Szóval az ilyeneket kerüljétek el messziről, és lehetőleg ne foglalkozzatok velük, mert idáig elfajulhatnak a dolgok.

További jókat, és jó tanulást:

Laczfy87

laczfy87 5 hozzászólás

A bejegyzés trackback címe:

https://yeshno.blog.hu/api/trackback/id/tr362025510

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Xelos9 2010.05.23. 23:17:35

L wins és maximálisan egyet értek vele én is így vagyok az emberekel kerülni kell egy bizonyos szint alatiakat és kész a béke kulcsát megkaptad.

Benyo513 2010.06.03. 19:47:34

Egy ember bölcsességét osztom meg veletek, ami néhány szempontból nézve lealacsonyító, de igaza van.

Emlékezzetek gyerekek: a veszekedés az interneten olyan mintha a Különleges Olimpián futnál - Ha nyersz, még mindig ugyanolyan retardált maradsz.

laczfy87 · http://www.youtube.com/laczfy87 2010.06.03. 23:38:35

@Benyo513: Ezzel teljes mértékben egyet kell hogy értsek. Bár a retardált (azaz a paralimpián) nem csak értelmileg sérült emberek versenyeznek, sőt, kevés az értelmileg sérült.

Azóta is folytatják a mentális harcukat. Újabban már fenyegetőzik, hogy megtalált minket, és a testvéreivel megkeres bennünket, természetesen németül írta le, hogy miért, ne kérdezd.

Mi már ignoráljuk őt, hadd legyen igazuk, hadd higgye azt, hogy nem csinálunk értelmes videókat, és sík hülyék vagyunk a zenéhez. Ha neki ez kell, megkapja, van jobb dolgom is annál, mintsem ezen idegeskedjek. Az illető azért nem állt még le, mert nem érti meg, hogy senki sem foglalkozik vele a YouTubeon, a blogról meg úgy sem tud, szóval...

thefloorfilla (törölt) 2010.06.05. 10:51:59

Kicsi a világ XD
Kicsit durván reklámozod a blogomat, de akkor is azt mondom béküljünk ki. Tökjó fejek vagytok Visor-al tényleg, többé nem írkálok semmi ellenséges hangvételű véleményt nektek. De ha hozzám hasonlítod a zenei tudásodat, akkor mindenképpen a közelembe sem érsz. Ez 100%.

laczfy87 · http://www.youtube.com/laczfy87 2010.06.05. 11:37:20

@thefloorfilla: Ez így van. Kicsi a világ, bár ez a "mű" nem épp reklám miatt íródott. Én nem hasonlítom senkihez sem a zenei tudásomat, csak leírtam, hogy hozzávetőlegesen hol vagyok zeneileg (pl. diatónikus összhangzattan).

De tényleg legyen béke, mert az jobb, pláne most így vizsgaidőszakban.

Minden jót, és további jó zenélést!
süti beállítások módosítása